چگونه عزت نفس می تواند در زمان، استرس و هزینه شما صرفه جویی کند. عزت نفس

Wiki Article

علائم عزت نفس پایین در نوجوانان چیست؟ نوجوانان با عزت نفس پایین اغلب احساس تنهایی، عصبانیت یا به‌طورکلی غمگین بودن می‌کنند. آنها همچنین تمایل بیشتری به امتحان کردن سیگار، الکل و مواد مخدر دارند.

یک روز در هفته را به صورت ویژه به وقت گذراندن با کودک خودتان اختصاص دهید. این کار می‌تواند از کشیدن یک نقاشی روی مقوا یا درست کردن کاردستی تا دوچرخه‌سواری و تماشای کارتون را در برگیرد.

عزت نفس بر تمام جنبه‌های زندگی تأثیر گذار است. داشتن و حفظ عزت نفس سالم به معنی حرف خود را به کرسی نشاندن نیست.

به این راهکارها دقت کنید و اگر سوالی داشتید در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

امیدواریم این مقاله امید و نگاه جدیدی را برای شما به‌ارمغان آورده باشد؛ در مسیر تقویت عزت نفس ثابت‌قدم باشید و بدانید که ضعف و گاهی درماندگی بخشی از تجربیات تمامی انسان‌هاست.

منظور از دیدگاه دقیق و درست این است که شما به توانایی‌ها و مهارت‌هایتان افتخار می‌کنید، اما از نقاط ضعف خود نیز آگاه هستید.

اعتماد به نفس یعنی فرد به خودش در زمینه های خاصی از زندگی اعتماد دارد. به عبارت دیگر اعتماد کردن به خودتان و توانایی هایتان برای رسیدن به اهدافی که دارید و غلبه بر چالش ها، همان اعتماد به نفس است.

نام کاربری: رمز عبور: مرا به خاطر داشته باش رمز عبور را فراموش کرده اید؟

برخی از کارهای خانه یا فعالیت‌های روزمره را به کودکانتان بسپارید. اگر می‌خواهید لباس‌های شسته شده را در جای مناسب خودشان قرار دهید، بخشی از این وظیفه را به کودک بسپارید.

اگر شما نیز یکی از این دو رفتار را در مقابل انتقاد دیگران از خودتان نشان می‌دهید، باید بدانید که عزت نفس پایینی دارید و باید برای اصلاح ان اقدام کنید.

قبل از خواندن ادامه متن توصیه می‌کنم ابتدا ویدیوی کوتاه زیر را مشاهده افزایش عزت نفس کنید.

به همین دلیل لباس‌های می‌پوشند که دوست دارند، به راحتی نظرات و عقایدشان را با دیگران در میان می‌گذارند، رفتاری دوستانه دارند و… .

مجله سلامت دکتر ساینا - پزشکی و سلامت علائم و بیماری‌ها بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار (اورولوژی)

نباید فراموش کنید که توجه فعالانه به کودک تا حد بسیار زیادی می‌تواند حس عزت نفس را در او تقویت کند.

Report this wiki page